دانلود پژوهش تاثیر موسیقی بر یادگیری

روش شناخت موسیقی اقوام و ملل مختلف كه از دو كلمه اتنو یونانی به معنای گروه  موزیكولوژی به معنای موسیقی شناسی تشكیل شده  این علم ، موسیقی همه فرهنگها را در مراحل بدوی و پیشرفته بررسی می كند


دانلود پژوهش تاثیر موسیقی بر یادگیری

روش شناخت موسیقی اقوام و ملل مختلف كه از دو كلمه اتنو یونانی به معنای گروه موزیكولوژی به معنای موسیقی شناسی تشكیل شده این علم ، موسیقی همه فرهنگها را در مراحل بدوی و پیشرفته بررسی می كند

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 1177 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46

 

 

 

مقدمه :

 

روش شناخت موسیقی اقوام و ملل مختلف كه از دو كلمه اتنو یونانی به معنای گروه موزیكولوژی به معنای موسیقی شناسی تشكیل شده . این علم ، موسیقی همه فرهنگها را در مراحل بدوی و پیشرفته بررسی می كند . اتنوموزیكولوژی موسیقی شناسی تطبیقی وبررسی موسیقی سنتی و سازهای موسیقی كلیه فرهنگها از ابتدایی ترین تا پیشرفته ترین آنها را معرفی نموده اند ودر واقع قلمرو آن در محدوده شناخت موسیقی فرهنگهای بدوی و محلی است تا دیگر موسیقی ها واز مباحث سیستماتیك عملكردی این علم می توان به موارد زیر اشاره كرد .پیدایش یا بررسی مراحل تكامل موسیقی ، رابطه موسیقی های محلی در سطوح مختلف فرهنگی ، سیستمهای تنال موسیقی اساطیر ، سازها وسیستمهای آنها و مفاهیم رایج در اتنوموزیكو كه عبارتند از مدل ملودی ، رئالیزاسیون ( چگونگی ظاهر مدل ) بخشهای مشابه مدل اصلی .‌ملودی تیپ ، كمپوزیسون ، بدیهه سرایی یا ( امپروویزاسیون‌) ، مدولاسیون ، پولیفونی ( چند صوتی ) فرم ، پریود ، جمله ، فیگور ، مد سیستم تنال و شروع و خاتمه صدا .

علم موسیقی از قدیم الایام برپایه های ریاضی استوار بوده است وفلاسفه آن را از شعب ریاضی دانسته متون قدیمی موسیقی را در مبحث ریاضی مطرح نموده اند . ابن سینا در كتاب شفا موسیقی را در فصل ریاضیات مطرح نموده است . امروزه وسعت زیر و بمی اصوات و قوانین موضوعات متفاوت آن موجب شده است كه موسیقی نیز همانند سایر علوم تقسیماتی پیدا می كند . این تقسیم بندیها براساس اصول فیزیكی و فركانسهای اصوات است وموسیقی گاهی براساس كیفیت اجماعی آن مانند تاریخی ،ادواری ، فرهنگها و ملل تقسیم شده است وبعضاً موسیقی را ازلحاظ ادواری به دوره قدیم و قرون وسطی ،كلاسیك ، جدید ، معاصر و مدرن و یا قبل و بعد از اسلام تقسیم میكنند و همین طور از حیث اجرایی به موسیقی تك صوتی ،‌چند صوتی ،‌اوازی ، نظامی ، مجلسی ، اركستر ، سویت ،سونات اپرت ، اپرا ، بالت ، ركویم ، مسن و انواع موسیقی مذهبی كلاسیك ، یكنواخت ، سنتی ، رومانتیك ، محلی ، ضربی ، روحانی ونیایشی و انواع بسیار متنوع آن تقسیم كرده اند

و هر كدام از انواع فوق نیز می تواند تقسیمات فرعی تری داشته باشد و در انتها در تشریح انواع موسیقی و شناخت هر یك از انواع آن از شخصیت وفرم بیرونی و درونی ( تأثیر گذاری داخل یو جنبه فیزیكی ) در زیر وبمی اصوات وفركانسها وتعداد اصوات موجود در آن نیز بحث می شود و آخرین تقسیم براساس نظرگاه آهنگساز خواستگاه تم یاموضوع و غیره می باشد .

انواع خاص موسیقی ،‌انواع خاص سازها و ادوات موسیقی ودركنار آنها انواع سازهایی از قبیل چنگ ، آلات موسیقی ضربی ، نی و حتی سیتار در نزد سایر ملل شرقی مانند فنیقی ها ، یهودیان ، سوریها وجود داشته به خصوص انواع موسیقی آوازی ، تكنوازی های دروه گردان و اركسترهای كوچك چه در جشنها و اعیاد و چه در مراسم خاص مذهبی و با استفاده از سازهای ضربی و سنجی ،انواعی از موسیقی موجود بوده است كه تنها اشكال بسیار ساده ای از سازهای موجود را می توان در آثار منقوش به جای مانده از آن دورانها مشاهده نمود .

 

 

فایل ورد 46 ص

 

دانلود دانلود پژوهش تاثیر موسیقی بر یادگیری